Ο ΕΔΣΝΑ έχει λόγο ύπαρξης:ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, με προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του και κοινωνικό έλεγχο των δράσεων

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

{Το άρθρο αυτό μια χρησιμότητα έχει: ως αποδεικτικό υλικό της σχέσης του βαθέως ΣΥΡΙΖΑ (σημερινός χώρος ΣΥΡΙΖΑ + σημερινός χώρος ΛΑΕ} !

Σκίτσο από τον Αντώνη Αντωνίου
Νερό μια έννοια συνυφασμένη με το κοινωνικό αγαθό που θεωρούμε αδιανόητο ότι μπορεί να χαθεί ο δημόσιος έλεγχος του εμείς και η κοινωνία των πολιτών. Μερικές πλευρές που ίσως δεν έχουν φωτιστεί όσο θα έπρεπε πρέπει να αναδειχτούν και θα προσπαθήσω να τις αναδείξω παρακάτω.
Από το Μανώλη Μαστοράκη
Για τις πολυεθνικές όμως αυτό είναι μια άλλη ιστορία

Ενώ παγκόσμια η τάση έδειχνε και δείχνει προς την επαναφορά των νερών σε δημόσια χέρια αυτό ούτε αναίμακτα άλλα ούτε χωρίς ένα υπόγειο πόλεμο που διαδραματίζεται χρόνια τώρα από τις πολυεθνικές απέναντι στα κινήματα και τους πολίτες δεν δείχνει να παίρνει τέλος .
Από την στιγμή που το νερό μαζί με την τροφή και για αυτό κατάφεραν να μας πείσουν η έτσι νομίζουν μπήκε στις παγκόσμιες αγορές ως εμπόρευμα και έχασε τον ορισμό του ως αγαθό, ήταν δεδομένο ότι οι πολυεθνικές θα εκμεταλλευόντουσαν και θα προσπαθούσαν μέσω κάθε διαύλου να το ελέγξουν και εντέλει να ιδιοποιηθούν τον πόρο για να αυξήσουν τα κέρδη τους, και στο χειρότερο σενάριο να ελέγξουν την ίδια την ζωή
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους
Ένας είναι οι ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών ύδρευσης, αλλά υπάρχει ένας αστάθμητος παράγοντας που ευτυχώς ακόμα δεν έχουν βρει τον τρόπο να τον ξεπεράσουν και ποιος είναι αυτός ; είναι η κοινωνία και η παρέμβαση της μέσω κινημάτων πολιτών δημιουργώντας μαζικά κινήματα υπεράσπισης του δημόσιου χαρακτήρα του νερού που έδωσαν μεγάλες μάχες σε πολλές χώρες τόσο μέσα στους θεσμούς όσο και στο δρόμο με στόχο να διασφαλίσουν το αυτονόητο: το δικαίωμα πρόσβασης σε φτηνό και καθαρό νερό.
Το σημαντικότερο είναι ότι οι μάχες αυτές στις περισσότερες περιπτώσεις ήταν νικηφόρες και είχαν και μια παράμετρο που την λαμβάνουν σοβαρά υπόψιν τους, όπου επιχειρείτε η ιδιωτικοποίηση του νερού συνήθως πέφτει και η κυβέρνηση που το επιχειρεί
Το ίδιο όμως φαίνεται πως συμβαίνει και στη χώρα μας. Πλήθος κινήσεων πολιτών και φορέων κάθε είδους δικτυώνονται, ενημερώνουν και τεκμηριώνουν την πεποίθησή τους ότι είναι αδιανόητο ένα θεμελιώδες κοινό αγαθό όπως το νερό να περάσει σε ιδιωτικό έλεγχο. Αυτός ο τύπος οργάνωσης προκύπτει από την επίγνωση ότι καμία ομάδα ή κανένα μεμονωμένο κίνημα δεν είναι αυτοτελές σήμερα.
Για να κατορθώσουμε να απαντήσουμε στα αδιέξοδα που δημιουργεί ο νεοφιλελευθερισμός, είναι απαραίτητο να δημιουργήσουμε δίκτυα μεταξύ διαφορετικών υποκειμένων με ποικίλους κοινούς στόχους. Μέσω αυτών θα συνδεθούν με οριζόντιο τρόπο ετερογενείς κοινωνικές οντότητες, που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές κουλτούρες και ταυτότητες.
Πώς όμως οι πολυεθνικές βρήκαν τρόπο και τεχνικές για να παρακάμψουν τις αντιδράσεις της κοινωνίας και να παρέμβουν σε πολιτικούς και μασκαρεμένα βγάζοντας προς τα έξω μέσω επιστημονικών σεμιναρίων η ημερίδων ένα άλλο πρόσωπο που επί της ουσίας δεν είναι αλλά είναι το ίδιο απεχθές της κερδοφορίας και υπερεκμετάλλευσης του πόρου .
Μασκαρεμένο σε καινούριο δήθεν οικολογικής διαχείρισης και ανησυχίας για την ποιότητα και την αέναη διαχείρισή του πόρου παγιδεύοντας και παραπλανώντας την επιστημονική κοινότητα
Δύο τρόποι υπάρχουν για να ιδιοποιήσεις τον πόρο με με μοναδικό στόχο το κέρδος και τον έλεγχο της ζωής
Ο ένας η ευθεία ιδιωτικοποίηση των εταιρειών ύδρευσης που γενικότερα δεν τους βγαίνει διότι λόγω της αναγκαστικής υπερεκμετάλλευσης για μεγαλύτερα κέρδη πολλές φορές τους γυρνάει ανάποδα με δυστυχήματα βλέπε Αργεντινή rio de la plata αντιδράσεις υψηλά τιμολόγια
Ο άλλος η έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ αλλά και με εργολαβοιοποιηση φαινόμενο που η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ το ζουν στο πετσί τους, δηλαδή ενώ φαινομενικά η διαχείριση παραμένει στο κράτος μέσω της έντεχνης έλλειψης προσωπικού και μη πρόσληψης τακτικού, τα πάντα περνούν μέσω outsourcing σε εργολάβους, αυτό στο άμεσο μέλλον λόγω του ότι η τεχνογνωσία χάνεται και λόγω της φύσης της διαχείρισης του αγαθού θα οδηγήσει σε παντελή έλλειψη τεχνογνωσίας στο προσωπικό που θα εκλείπει, και λόγω της κακής ποιότητας συνήθως των εργολάβων η θα γίνουμε απόλυτα εξαρτώμενοι από τις πολυεθνικές που την διαθέτουν, άρα ηδημόσια διαχείριση του νερού θα γίνει όνειρο θερινής νυκτός
Όλα αυτά εντέλει επιτυγχάνονται μέσω ενός τρόπου και μια πολύ έξυπνης τεχνικής.
Ποια είναι αυτή όμως και πως καταφέρνει να περάσει διά της πλαγίας αυτές τις πολιτικές παρακάμπτοντας κάθε αντίδραση;
Lobbying
Ποιος είναι ο σκοπός του και πως λειτουργεί αυτή η τεχνική ας το δούμε παρακάτω
Σχέσεις με Κυβερνητικούς Οργανισμούς : χαρακτηριστικά αναφέρεται σε ιστότοπο γνωστής τέτοιας εταιρείας
Στρατηγικός σχεδιασμός για το πως μία εταιρεία ή ένας επαγγελματικός κλάδος πετυχαίνει ευνοϊκές αποφάσεις ή και ευνοϊκούς νόμους.
Επιρροή τη στιγμή των κυβερνητικών αποφάσεων. Προτείνουμε λύσεις, βασιζόμενες στην χαραγμένη στρατηγική. Το μοντέλο των διαρκών απεργιακών κινητοποιήσεων είναι αναποτελεσματικό.
Η επέμβαση μας γίνεται πριν την ψήφιση νόμων ή και μετά προσπαθώντας να πετύχουμε ευνοϊκές ρυθμίσεις, πάντα με προτάσεις .
Η εταιρεία μας και οι συνεργάτες μας μπορούν να αναλάβουν δράση και στο κέντρο λήψης των αποφάσεων για τις περισσότερες επιχειρήσεις, στις Βρυξέλλες, με συνεργαζόμενα γραφεία στην πόλη αυτή.
Χαρακτηριστικά επίσης αναφέρουν και το καυχιόνται κιόλας.
Τι είναι το Lobbying
Το πρόγραμμα Lobbing είναι η μόνη οδός για διαπραγματεύσεις – ευημερία – πρόοδο σε επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Είναι η άσκηση πίεσης προς το νομοθέτη ώστε να επιτευχθούν επωφελή αποτελέσματα και βιώσιμες λύσεις σε κάθε θέμα που απασχολεί κάθε είδους επιχείρηση – οργανισμό – κλάδο.
Βασίζεται στη στρατηγική ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, κατανόησης, προόδου.
ΟΡΙΣΜΟΣ
Το Lobbying είναι μία ενέργεια, μία δράση με σκοπό να επιτύχει θετικό αποτέλεσμα για τον οργανισμό κατά τη διάρκεια επαφών με τις κυβερνητικές αρχές και τους πολιτικούς.
Σε κάποιες χώρες είναι γνωστό αυτό το πρόγραμμα ως Δημόσιες Υποθέσεις.
Στην Αμερική, η δραστηριότητα των ομάδων συμφερόντων (lobbying) μπορεί να ορισθεί ως η διαδικασία επίτευξης στόχων δημόσιας πολιτικής, κυρίως ιδιωτικών συμφερόντων, μέσω της επιλεγμένης μορφής άσκησης πολιτικής πίεσης.
Lobbying, είναι οι προσπάθειες και ενέργειες εκείνων που προσπαθούν να επιδράσουν στη νομοθεσία.
Lobbying είναι οι προσπάθειες άσκησης επιρροής κατά τη διαμόρφωση ή εφαρμογή της δημόσιας πολιτικής.
Lobbyist, είναι εκείνος που έχει προσληφθεί επαγγελματικά να ασκήσεις επιρροή (to lobby) προς όφελος των πελατών του ή να συμβουλεύει τους πελάτες του πως να κάνουν lobbying οι ίδιοι.
Πρακτικά
Οι οργανισμοί και οι επιχειρήσεις είναι σε μια διαρκή και καθημερινή επαφή και επικοινωνία με κυβερνητικούς μηχανισμούς και κυβερνητικές υπηρεσίες.
Απαιτείται ένα πλήρες και οργανωμένο Πρόγραμμα το οποίο θα διευκολύνει και θα βοηθήσει τον οργανισμό να πετυχαίνει άμεσα, γρήγορα και θετικά τις υποθέσεις του με τις υπηρεσίες αυτές.
Προσπαθούμε να καταγράφουμε πολύ και να καταλαβαίνουμε τι έρχεται ποιά είναι τα θέματα που απασχολούν την Ευρωπαϊκή Ένωση, ποιές νομοθεσίες και ρυθμίσεις θα πρέπει να περιμένουμε και πως αυτές θα επηρεάσουν τον πελάτη μας.
Σκοπός μας είναι λοιπόν να εξασφαλίσουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι που αντιπροσωπεύουμε έχουν φωνή και ότι αυτή η φωνή θα ακουστεί την κατάλληλη στιγμή».
Οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων, στην ουσία οικοδομούν πολιτικές σχέσεις προστασίας για τον οργανισμό που εκπροσωπούν.
Οι ενέργειες του προγράμματος Lobbying λειτουργούν υποστηρίζοντας όλη τη στρατηγική δομή μίας καμπάνιας Δημοσίων Σχέσεων.
Στους μεγάλους οργανισμούς με τα προγράμματα Lobbying οι σχέσεις με τους κυβερνητικούς μηχανισμούς δημιουργούν ένα υψηλής αισθητικής προφίλ.
Οι ενέργειες των προγραμμάτων Lobbying προστατεύουν τον οργανισμό από ενδεχόμενες κρίσεις.
Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάζεται από τους επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων μόνο για καλούς και ηθικούς σκοπούς, έτσι ώστε να δίνονται οι κατάλληλες λύσεις όταν η εταιρεία τις χρειάζεται.
Παραδίδουμε άρθρα και επιστολές με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως οργανισμός ή ως επαγγελματικό σωματείο, ένωση κτλπ.
Είναι θετικό να προτείνουμε εμείς μία λύση, ώστε να είναι ευδιάκριτο το αίτημα μας. Είναι επίσης πολύ σπουδαίο να απευθύνουμε το αίτημα αυτό στο κατάλληλο τμήμα του Υπουργείου.
Στο επόμενο στάδιο ζητάμε την άμεση επίλυση του προβλήματος. Ο επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων ενημερώνει την αρμόδια αρχή για τις επόμενες κινήσεις της εταιρείας του, ενώ ταυτόχρονα ζητά συναντήσεις μεταξύ των εμπλεκομένων μερών.
Προσπαθούμε πάντα να πετύχουμε την κατανόηση των κυβερνητικών στελεχών, ενώ οργανώνουμε καμπάνια ενημέρωσης της κοινής γνώμης για το θέμα.
Οι επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων στο πρόγραμμα Lobbying έχουν ως σκοπό να επηρεάσουν τη διαμόρφωση της κυβερνητικής πολιτικής.
  • 2700 εταιρείες lobbying και 15.000 στελέχη εδρεύουν στις Βρυξέλλες ( στοιχεία Μάιος 2007)
  • Στις Βρυξέλλες οι επιτροπές του Ευρωκοινοβουλίου διαμορφώνουν τα 2/3 της νομοθεσίας που ισχύει σήμερα στις 25 χώρες – μέλη.
  • Οι 15.000 λομπίστες ξοδεύουν κάθε χρόνο 60-90 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στα κέντρα των αποφάσεων της ΕΕ.
  • Στις Βρυξέλλες ανάμεσα στους μεγαλύτερους πελότες Lobbying είναι εταιρείες χημικών, ενέργειας, υψηλής τεχνολογίας, επικοινωνιών.
  • Το 70 % των εταιρειών Lobbying προωθούν επιχειρηματικά συμφέροντα, το 10% τα συμφέροντα μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και το 20% συμφέροντα άλλων ενδιαφερομένων.
  • Στις Βρυξέλλες οι λομπίστες προσπαθούν να αποκτούν πρόσβαση στην πληροφορία αλλά και να δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους νομοθέτες και τους γραφειοκράτες .
  • Lobbying είναι η διαδικασία κατά την οποία οι εκπρόσωποι ενός οικονομικού χώρου, μίας κυβέρνησης, μίας ένωσης, ενδιαφέρονται να κάνουν γνωστά και να υπερασπίσουν τα συμφέροντα τους .
  • Το Lobbying στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί δραστηριότητα που έγκειται στην ανταλλαγή επαρκών πληροφοριών σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή από ή πρός τους θεσμούς της Ευρωπαικής Ένωσης, με αντικείμενο την εξουδετέρωση, τροποποίηση ή επίδραση επί του περιεχομένου των αποφάσεων των θεσμικών οργάνων.
  • Αποτελεί δραστηριότητα που τελείται από ένα σύνολο επαγγελματιών της επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων .
  • Οι επαγγελματίες αυτοί μπορεί να εκπροσωπούν «Ομάδες Συμφερόντων» ή ακόμα και πρεσβείες .
  • Lobbying είναι η διαδικασία που περιλαμβάνει τη χρησιμοποίηση όλων των νόμιμων μέσων και πρακτικών με σκοπό την επίτευξη συγκεκριμένων πολιτικών ή επιχειρηματικών στόχων στα πλαίσια των κέντρων λήψης αποφάσεων .
Αυτές είναι λοιπόν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν για να παρέμβουν και να πετύχουν τον σκοπό τους που στην δικιά μας περίπτωση δεν είναι άλλος από τον έλεγχο του αγαθού του Νερού,
Ένα ενδιαφέρον ερώτημα είναι αν συμμετέχουν οι δικές μας εταιρείες σε αυτό το παιχνίδι την στιγμή που διοικήσεις και πολιτική ηγεσία ισχυρίζονται ότι είναι υπέρμαχοι της παραμονής του νερού σε δημόσια χέρια
Η απάντηση φυσικά είναι ναι και χωρίς κανένα ενδοιασμό.
Χαρακτηριστική είναι η Ημερίδα του IWA από τις 13 έως 17 Σεπτέμβρη που πέρασε στα ψιλά η για να είμαστε ποιο ακριβείς αποσιωπήθηκε από τον τύπο, και ένα κρίσιμο ερώτημα που κάποιος μπορεί να θέσει είναι γιατί άραγε όταν φαινομενικά πρόκειται για ημερίδα ενημέρωσης με την επιστημονική κοινότητα ντόπια και ξένη να συμμετέχει να μην αναδεικνύετε ένα τέτοιο σπουδαίο γεγονός ;
Ας δούμε μερικά δεδομένα λοιπόν
Όπως βλέπουμε στην Μπροσούρα της Εκδήλωσης Χρυσός χορηγός είναι ο Ακτωρ και τι κάνει ο Ακτωρ διαχειρίζεται την Ψυττάλεια και φυσικά θέλει να συνεχίσει και αν είναι δυνατόν να ελέγξει και τα υπόλοιπα ΚΕΛ
Τεχνικός Χορηγός άραγε ποιος είναι ; Η ΕΥΔΑΠ που πιθανόν συμμετείχε και με στελέχη της στις εκδηλώσεις που συμμετείχε και έκανε και τον tour operetor μαντέψτε που στα ΚΕΛ (μονάδες επεξεργασίας λυμάτων) κάντε το συσχετισμό
Ποιος το διοργανώνει; Ντόπιο παράρτημα του οργανωτή και ποια άραγε είναι τα μέλη του τοπικού διοργανωτή ; και τι σχέση εμπορική μπορεί να έχουν με τις εταιρείες υδρευσης; ψάχνοντας κάποιος ενδελεχώς θα βγάλει μαργαριτάρια
Ποιος έκανε τον χαιρετισμό στο Άνοιγμα της ημερίδας στις 15 του Σεπτέμβρη μαντέψτε :
9:30-9:40 Welcome speech from the IWA President elect, Diane d’Arras και ποια είναι η εν λόγω κύρια είναι η Αντιπρόεδρος της Suez Δυτικής Ευρώπης
Καταλήγοντας εμείς έχουμε ενώσει τις τελείες καλό είναι να τις ενώσει και η κοινωνία και να βρει τρόπους να τους αντιμετωπίσει, καλό επίσης είναι οι εκλεγμένοι μας να είναι ποιο ψυλλιασμένοι και να ψάχνουν και να δημιουργούν γεγονότα και όχι να βρισκόμαστε κάθε φορά να τρέχουμε πίσω απ αυτά
ΥΓ. Άραγε τι ρόλο έπαιξε το Lobbing του νερού στην πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να περάσουν τα νερά στο νέο υπερταμείο ξεπουλήματος, εκ του αποτελέσματος πολύ σημαντικό, αυτό που όπως πάντα δεν υπολόγισαν παγκοσμίως και διαχρονικά τους γυρνάει μπούμερανκ είναι ο Λαικός παράγοντας που και στην περίπτωση μας θα παίξει καθοριστικό ρόλο.
Πηγή: sekes-eydap.gr
* Ο Μανώλης Μαστοράκης είναι μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Προσωπικού και της Γραμματείας του ΣΕΚΕΣ για δημόσια ΕΥΔΑΠ.
http://ergasianet.gr/2016/10/06/%CF%84%CE%BF-lobbying-%CF%89%CF%82-%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%82 %CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου