Ο ΕΔΣΝΑ έχει λόγο ύπαρξης:ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, με προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του και κοινωνικό έλεγχο των δράσεων

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

ΑΔΕΔΥ: Λαθροχειρία και συνειδητά ψέματα από τον Κατρούγκαλο

katrougkalos-poreia-koinoniki-asfalisi


Με ανακοίνωσή της, η εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ εξαπολύει επίθεση κατά του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργου Κατρούγκαλου, κατηγορώντας τον πως λέει ψέματα και μάλιστα συνειδητά, όσον αφορά στις περικοπές στις συντάξεις που ετοιμάζει. Αφορμή η απάντηση του υπουργείου Εργασίας σε ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για τις μειώσεις στις συντάξεις βάσει του νέου ασφαλιστικού (σ.σ.: κάνει λόγο για τρεις λαθροχειρίες της Ομοσπονδίας των δημόσιων υπαλλήλων).

«Το μόνο συμπερασματικά που επιχείρησε λαθροχειρία και λέει συνειδητά ψέματα είναι τουπουργείο Εργασίας, που έδωσε πίνακες στη δημοσιότητα συγκρίνοντας τα ποσά που διαμορφώνονται με το νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων που προωθεί, με αυτές που θα διαμορφώνονταν με τον ν. 3865 (νόμος Κουτρουμάνη – Παπακωνσταντίνου) μετά από 20-30 χρόνια λόγω μεταβατικής εφαρμογής», υπογραμμίζει η εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ.
Α. Οι πίνακες έχουν συνταχθεί με τις ακόλουθες παραδοχές:
1. Η ημερομηνία εξόδου 01/01/2016.
2. Όλα τα χρόνια στο Δημόσιο (χωρίς διαδοχική).
3. Δεν υπάρχει πρόβλημα για τις κρατήσεις προ τις 01/01/1993.
4. Το μισθολόγιο του Δημοσίου έχει ενσωματωμένες τις ετήσιες αυξήσεις μισθών που προβλέπει το προσχέδιο Κατρούγκαλου για την αναπροσαρμογή των αποδοχών.
Με όλα αυτά συντάχτηκαν οι πίνακες με τα ποσά της ακαθάριστης κύριας σύνταξης πριν και μετά το νέο σχέδιο νόμου.
Β. Απαντώντας τώρα αναλυτικά επί των παρατηρήσεων του Υπουργείου Εργασίας σημείο προς σημείο επισημαίνουμε:
1. Ο Ν. 3865/2010 (νόμος Κουτρουμάνη για το Δημόσιο) δεν είναι ο ισχύων. Ο νόμος αυτός προέβλεπε αρχική εφαρμογή μόνο σε όσους θεμελιώνουν δικαίωμα από 1/1/2015, δηλαδή σε ελάχιστες περιπτώσεις. Η προηγούμενη Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προέβλεψε την εφαρμογή του για αυτούς που αποχωρούν από 1/9/2015 και μετά, άρα ουσιαστικά μιλάμε για εφαρμογή ενός τριμήνου. Στο προσχέδιο Κατρούγκαλου το τρίμηνο αυτό εξαφανίζεται καθώς στη σελ. 142 ορίζει πως οι εκκρεμείς αιτήσεις κρίνονται βάσει των διατάξεων που ίσχυαν στον οικείο φορέα την 31/12/2014. Δηλαδή, με τον Ν.3029/2002 για το Δημόσιο (νόμος Ρέππα). Άρα τα μεγέθη είναι απόλυτα συγκρίσιμα.
2. Για τις περικοπές στις οποίες αναφέρεται το Υπουργείο συγκρίνονται οι κύριες ακαθάριστες συντάξεις. Αν θέλουμε να κάνουμε σύγκριση στα καθαρά ποσά θα πρέπει να προσθέσουμε και τα επικουρικά όπου εκεί το προσχέδιο Κατρούγκαλου προβλέπει σοβαρές μειώσεις. Η τελική σύνταξη είναι το άθροισμα κύριων και επικουρικών. Όταν το Υπουργείο Εργασίας επιτίθεται στις παλαιές περικοπές εννοεί ότι θα τις καταργήσει; Όμως ο νέος τρόπος υπολογισμού από 1/1/2016 δίνει μεσοσταθμικά 20% μικρότερη σύνταξη. Προς τι, λοιπόν, τα κροκοδείλια δάκρυα για τις παλαιές περικοπές;
3. Για τις συντάξιμες αποδοχές έχει απαντηθεί στο σημείο Α πως υπολογίζονται. Όλοι οι εργατολόγοι πλην Υπουργού και Υφυπουργού τις υπολογίζουν στο 75% των παλαιότερων διατάξεων (τελευταία πενταετία στο Δημόσιο). Είναι μαζί με τα μειωμένα ποσοστά αναπλήρωσης τα κύρια εργαλείαμείωσης των νέων συντάξεων. Αλήθεια το Υπουργείο τις υπολογίζει περισσότερες;
4. Μόνο ως αστείο εκλαμβάνεται το ότι βγάλαμε σύνταξη μεγαλύτερη από το μισθό. Οι μισθοί αποτυπώνονται στο μισθολόγιο του 2008 (εισοδηματική πολιτική) επί του οποίου ακόμη υπολογίζονται οι συντάξεις.
http://www.ergasianet.gr/menu-epikairotita/menu-epik-erg-oikonomia/18928-meta020216-18928

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου