Οταν οι μεγαλύτεροι μέτοχοι της Τράπεζας Αττικής επένδυαν στην τελευταία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, που ολοκληρώθηκε εν μέρει το Δεκέμβριο του 2015 κατά το ποσό των 680 εκατ ευρώ (υπολείπονται 68 εκατ ευρώ να καλυφθούν μέσω ομολογιακού δανείου) , αγοράζοντας μετοχές στην τιμή των 0,30 ευρώ (όταν τότε η μετοχή διαπραγματευόταν στο Χρηματιστήριο στα 0,25 ευρώ), δεν φαντάζονταν ίσως τη...μεγάλη «κατρακύλα». Η μετοχή, συγκριτικά με την τιμή της αύξησης, υποχώρησε κατά 63% τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με το χθεσινό κλείσιμο, η μετοχή της Τράπεζας έκλεισε στα 0,122 ευρώ, καταγράφοντας απώλειες κατά... 89,07% στο διάστημα ενός έτους, κατά 74,16% το τελευταίο εξάμηνο και κατά 57% τους τελευταίους 3 μήνες....
Ερωτήματα εγείρουν οι μέτοχοι αλλά και η υπόλοιπη αγορά για τον τρόπο ανακεφαλαιοποίησης της Τράπεζας, η οποία ως μη συστημική, στηρίχθηκε αποκλειστικά στη συμβολή των μετόχων της, κυρίως του ΤΣΜΕΔΕ (Τομέας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων) που έχει το 56,2%, αλλά και τουΤΑΠΙΛΤΑΤ, καθώς και κάποιων ΔΕΚΟ, όπως της ΕΥΔΑΠ ή ακόμη και του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Για ποιούς λόγους ο «Ελ. Βενιζέλος» ή η ΕΥΔΑΠ συμμετείχαν στην αύξηση μιας Τράπεζας που ενδεχομένως δεν δικαιολογεί στρατηγικά ο χαρακτήρας της επένδυσης τους, είναι θέμα που αφορά τους μετόχους τους, οι οποίοι και αντέδρασαν – όπως και κάποιοι ασφαλισμένοι του ΤΑΠΙΛΤΑΤ (Ταμείο Αλληλοβοήθειας Προσωπικού Ιονικής - Λαϊκής Τράπεζας και Άλλων Τραπεζών). Η επιστολή που έστειλε ο κατα 10% μέτοχος της ΕΥΔΑΠ, John Paulson, διατυπώνοντας απορίες και διαμαρτυρίες για το σκοπό της επένδυσης της ΔΕΚΟ στη συγκεκριμένη τράπεζα, ήταν μία από τις υποθέσεις που ξετύλιξαν το κουβάρι της ανακεφαλαιοποίησης από τις αρχές του έτους ( Σχετικά γράψαμε και στις 11/4/2016)
Αποτέλεσμα ήταν να εμπλακεί και ο Εναίος Εποπτικός Μηχανισμός (SSM) υλοποιώντας σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος λεπτομερή έλεγχο στην Τράπεζα. Αιχμές και υπονοούμενα αφήνουν διάφοροι παράγοντες της αγοράς, σχετικά με παρέμβαση της κυβέρνησης που κάποτε μίλησε για «παράλληλο τραπεζικό σύστημα» συνδυάζοντας σε αυτό τη διάσωση της Τράπεζας Αττικής.
Το news247 θα αναφερθεί με το ρεπορτάζ αυτό, καθαρά στην επενδυτική χροιά του θέματος, επισημαίνοντας ορισμένα στοιχεία ενδεικτικά για το χαρτοφυλάκιο των βασικών μετόχων της Τράπεζας.
Επενδύοντας στην τελευταία αύξηση κεφαλαίου – που ενώ προοριζόταν να συγκεντρώσει κεφάλαια ύψους 748 εκατ ευρώ, τελικώς απορρόφησε τα 681 εκατ ευρώ, εξ ου και η ανάγκη για άλλα 68 εκατ ευρώ που θα επιχειρηθούν να αντληθούν μέσω ομολογιακού δανείου – στην τιμή των 0,30 ευρώ ανά μετοχή:
1. Το ΤΣΜΕΔΕ, ο βασικότερος κατά 56,2% μέτοχος της Τράπεζας Αττικής έχασε- λογιστικά- 242 εκατ ευρώ! Επενδύοντας 384 εκατ ευρώ το Δεκέμβριο με τιμή 0,30 ευρώ, η συμμετοχή του σήμερα , με βάση το χθεσινό κλέισιμο στα 0,112 ευρώ) αποτιμάται σε 147 εκατ ευρώ. Ολόκληρη η Τράπεζα αποτιμάται σε 262 εκατ ευρώ. Ειδικά το ΤΣΜΕΔΕ έχει επενδύσει συνολικά 650 εκατ ευρώ, τα 60 εκατ ευρώ το 2007, άλλα 900 εκατ ευρώ το 2013 και 384 εκατ ευρώ στην πρόσφατη αύξηση.
2. Το ΤΑΠΙΛΤΑΤ επένδυσε 55 εκατ ευρώ στην αύξηση κεφαλαίου το Δεκέμβριο του 2015. Με λογιστικές απώλειες 34,5 εκατ ευρώ, η συμμετοχή του σήμερα αποτιμάται με βάση το χθεσινό πάντα κλείσιμο των 0,112 ευρώ ανά μετοχή, σε 20,5 εκατ ευρώ.
3. Η ΕΥΔΑΠ – της οποίας η συμμετοχή κρίθηκε από τους μετόχους της ως μη στρατηγική- έβαλε κατά τη διάρκεια της αύξησης το ποσό των 20 εκατ ευρώ. Ποσό που σήμερα αποτιμάται σε 7,5 εκατ ευρώ, με λογιστικές απώλειες της τάξεως των 12,5 εκατ ευρώ.
4. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, επενδύοντας 10 εκατ ευρώ, έχει λογιστικά πάντα χάσει 6,3 εκατ ευρώ. Σήμερα η συμμετοχή του στην Τράπεζα Ατικής είναι μόλις 3,7 εκατ.ευρώ.
Το ΤΣΜΕΔΕ έχει συμβάλλει σημαντικά σε όλες τις προσπάθειες κεφαλαιακής ενίσχυσης της Τράπεζας Αττικής, η οποία πράγματι κατάφερε,χωρίς κεφάλαια από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας να επιβιώσει. Ομως, οι μέτοχοι που τη στήριξαν είναι εν πολλοίς ασφαλιστικά ταμεία, με χιλιάδες ασφαλισμένους από πίσω, εξ ου και οι όποιες αντιδράσεις.
Πέραν του J. Paulson που ελέγχοντας το 10% της ΕΥΔΑΠ έθεσε θέμα αμφιβολιών για τις επενδυτικές αποφάσεις της εν λόγω ΔΕΚΟ, και της αντίδρασης ασφαλισμένων του ΤΑΠΙΛΤΑΤ, θέμα έθεσαν και οι Καναδοί μέτοχοι του «Ελ. Βενιζέλος» για την επενδυτική επιλογή του Αεροδρομίου.
Υπενθυμίζεται ότι στο τιμόνι της Τράπεζας βρίσκονται ο κ. Ιωάννης Γαβρίλης, πρόεδρος του ΔΣ και ταυτόρχονα, πρόεδρος του ΔΣ του ΤΣΜΕΔΕ και ο κ. Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, διευθύνων σύμβουλος
http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/logistika-meion-sthn-trapeza-attikhs.4009655.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου