Ο ΕΔΣΝΑ έχει λόγο ύπαρξης:ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, με προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του και κοινωνικό έλεγχο των δράσεων

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

(Η Διοίκηση του ΕΔΣΝΑ ακούει και καταννοεί τα καμπανάκια ή θα βουλιάξει); Γ. Σγουρός - αποτεφρωτήρας επικίνδυνων αποβλήτων - Ρ. Δούρου Γ. Σγουρός: Εμπαιγμός από την κ. Δούρου για τον αποτεφρωτήρα

Γ. Σγουρός - αποτεφρωτήρας επικίνδυνων αποβλήτων - Ρ. Δούρου

Για «εμπαιγμό» εκ μέρους της περιφερειάρχη Αττικής Ρένας Δούρου αναφορικά με την εκμίσθωση του αποτεφρωτήρα επικίνδυνων αποβλήτων υγειονομικών μονάδων του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) (βλέπε δημοσίευμα Εκμίσθωση του αποτεφρωτήρα επικίνδυνων αποβλήτων αποφάσισε ο ΕΔΣΝΑ) κάνει λόγο ο τέως περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η περιφερειακή παράταξη του τ. περιφερειάρχη Αττική Μόνο με Έργο αναφέρεται ότι η περιφερειάρχης είχε αναγγείλει, προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά, την απομάκρυνση του αποτεφρωτήρα και καταγγέλλει την απόφαση εκμίσθωσης μέσω δημοπρασίας και όχι μέσω διεθνούς διαγωνισμού.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Ως το πλέον ενδεικτικό παράδειγμα εμπαιγμού των πολιτών της Αττικής από την «πρώτη φορά αριστερά» διακυβέρνηση της νέας περιφερειακής αρχής, χαρακτήρισε ο Γιάννης Σγουρός τη χθεσινή απόφαση περί εκμίσθωσης του Αποτεφρωτήρα Νοσοκομειακών Απορριμμάτων για τα επόμενα 3+3 χρόνια σε ιδιώτες.
Για τη συγκεκριμένη μονάδα που λειτουργεί στην περιοχή της Φυλής, η σημερινή περιφερειακή αρχή είχε διαρρήξει τα ιμάτιά της, τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, ότι θα προχωρήσει σε ενέργειες απομάκρυνσής της, ώστε να μην βρίσκεται τόσο κοντά στον αστικό και κοινωνικό ιστό.   
Για το ίδιο θέμα είχαν μάλιστα καταθέσει ερώτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (μεταξύ αυτών και η κα Δούρου), ενώ λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα στις 3 Απριλίου 2014, η κα Δούρου μετέτρεπε την πρόταση αυτή σε προεκλογική της σημαία, στο πλαίσιο παρουσίασης του εναλλακτικού της σχεδίου για τη διαχείριση των απορριμμάτων.
«Αυτά που συμβαίνουν με τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής συνιστούν το χρονικό ενός προαναγγελθέντος εμπαιγμού» τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Σγουρός για να προσθέσει ότι «Είχαμε τονίσει έγκαιρα προς κάθε κατεύθυνση, ότι όλα όσα υποσχόταν η κα Δούρου σε αυτόν, όπως και σε πολλούς άλλους τομείς, ήταν αδύνατον, ακόμη και για πρακτικούς λόγους να εφαρμοστούν. Επιβεβαιωθήκαμε στο ακέραιο. Αυτό που δεν περιμέναμε, ήταν ότι η νέα διοίκηση θα συνέχιζε ακόμη και σήμερα, που οι πράξεις της τη διαψεύδουν πανηγυρικά, να μιλά για ολομέτωπους αγώνες και συνέργειες, ώστε να μην μειωθεί δήθεν ο δημόσιος χαρακτήρας της διαχείρισης των απορριμμάτων. Όσο κι αν δημαγωγούν, πλέον δεν πείθουν ούτε τους ίδιους τους εαυτούς τους».
Ο εμπαιγμός ωστόσο εκ μέρους της νέας διοίκησης δεν σταματά εκεί, αφού μαζί με τη δέσμευση για απομάκρυνση του Αποτεφρωτήρα πήγε περίπατο και εκείνη για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα στη διαχείριση των απορριμμάτων.
Και τούτο διότι η εκμίσθωση μέσω δημοπρασίας (και όχι μετά από διεθνή διαγωνισμό όπως γινόταν μέχρι σήμερα) συνιστά τακτική ανάθεσης, που ούτε οι πλέον νεοφιλελεύθεροι πολιτικοί δεν θα τολμούσαν να ακολουθήσουν. Πλέον, αντισυμβαλλόμενος με τα δημόσια νοσοκομεία δεν θα είναι ένας δημόσιος φορέας, δηλαδή ο ΕΔΣΝΑ, όπως συνέβαινε επί σειρά ετών, αλλά ένας ιδιώτης εκμισθωτής στον οποίο παραδίδεται και παραχωρείται εν λευκώ, η λειτουργία της μοναδικής στο είδος της στην Ελλάδα, μονάδας. Αποδεικνύεται δηλαδή ότι τα δάκρυα που έχυνε η παράταξη της κας Δούρου για τα ΣΔΙΤ, τις ιδιωτικοποιήσεις και όλα τα συναφή ήταν «κροκοδείλια».
Τα προβλήματα ωστόσο δεν σταματούν εκεί καθώς:
1. Η διαδικασία που επελέγη, δεν τηρεί ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες ανταγωνισμού, διαφάνειας και δημοσιότητας, αφού με την προσφυγή σε έναν νόμο της δεκαετίας του 1980 (Π.Δ. 270/81), δεν προβλέπεται η δημοσίευση στο ΦΕΚ και στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις ανοικτών διαγωνισμών παροχής υπηρεσιών.
2. Επίσης δεν προβλέπεται η διεξαγωγή κανενός είδους προσυμβατικού ελέγχου, όπως θα συνέβαινε με την περίπτωση της διεξαγωγής ανοικτού διαγωνισμού από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
3. Δεν διασφαλίζεται προς όφελος των δημόσιων νοσοκομείων και του Εθνικού μας Συστήματος Υγείας, η περαιτέρω μείωση του κόστους καύσης των ιατρικών αποβλήτων, που σήμερα παραμένει σε αρκετά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τη διακήρυξη, όποιος αναλάβει τη λειτουργία της μονάδας θα υποχρεούται σε μείωση της τιμής της τάξης μόλις του 5%, όταν αξίζει να σημειωθεί, τα τεύχη δημοπράτησης που είχε προετοιμάσει και αποστείλει για έγκριση στο υπουργείο Εσωτερικών η προηγούμενη διοίκηση έδιναν τη δυνατότητα πολύ μεγαλύτερων μειώσεων.
4. Η νέα περιφερειακή αρχή εμφανίζει ως οικονομικά επωφελείς τις τιμές εκκίνησης της δημοπρασίας επικαλούμενη το γεγονός ότι η μονάδα ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα ελλειμματική. Ξεχνά ωστόσο να αναφέρει ότι από τα τέλη του 2013 (περίοδο που εντάθηκαν οι έλεγχοι στον ΧΥΤΑ) η μονάδα είναι πλεονασματική με ποσά της τάξεως άνω των 2 εκατ. ευρώ ετησίως, αφού αυξήθηκε το τονάζ της κατά 100%. Την πλεονασματική λειτουργία ενίσχυσε το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της παράτασης της σύμβασης, επιτεύχθηκε επιπλέον έκπτωση στη λειτουργία της, της τάξης του 10%.
http://enypografa.gr/%CE%B3-%CF%83%CE%B3%CE%BF%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%82-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA-%CE%B4%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%B3/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου