Ο ΕΔΣΝΑ έχει λόγο ύπαρξης:ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, με προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του και κοινωνικό έλεγχο των δράσεων

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

(Και στα σκουπίδια; Π.χ. ΕΜΑΚ - Μπόμπολας + EMVITEC); εργολάβων διερευνά η επ. Ανταγωνισμού – Πώς «χτυπούσαν» δημόσια έργα επί 27 χρόνια

atiki
Την ύπαρξη καρτέλ κατασκευαστικών εταιρειών οι οποίες «χτυπούσαν» συντονισμένα δημόσια έργα τα τελευταία 27 χρόνια, από το 1989 έως σήμερα, διερευνά η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, στο καρτέλ εμπλέκονται κατασκευαστικές εταιρείες-κολοσσοί, κυρίως ελληνικές αλλά και ξένες, που ανέλαβαν δεκάδες δημόσια έργα της τελευταίας τριαντακονταετίας, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό και των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η αυτεπάγγελτη έρευνα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού «αφορά σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, στα οποία συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, έργα κατασκευής μεγάλων οδικών αξόνων, έργα ΜΕΤΡΟ, Προαστιακού και σιδηροδρομικών γραμμών/ σταθμών, έργα που δημοπρατήθηκαν με το σύστημα της παραχώρησης και έργα μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).»
Σύμφωνα πάντα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, στο καρτέλ εμπλέκονται, με διαφορετικό χρόνο έναρξης, εταιρίες των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΕΓΕΚ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ και INTRACOM, με σκοπό τη χειραγώγηση των διαγωνισμών δημόσιων έργων.
Οι εμπλεκόμενες επιχειρήσεις συνεννοούνταν αναφορικά με:
α) τον προσδιορισμό, εκ των προτέρων, του αναδόχου ανά διαγωνισμό,
β) τον καθορισμό του ύψους των προσφερόμενων εκπτώσεων,
γ) την μη υποβολή οικονομικών προσφορών σε διαγωνισμούς, έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων,
δ) την από κοινού εκτέλεση των έργων, παρά τη συμμετοχή τους σε φαινομενικά ανταγωνιστικά σχήματα, μέσω επαφών σε χρόνο πριν από την υποβολή οικονομικών προσφορών, ή/ και
ε) την παραίτηση από τη διεκδίκηση διαγωνισμών με αντάλλαγμα την από κοινού συμμετοχή στην εκτέλεση των έργων.
Η εν λόγω καρτελική σύμπραξη υλοποιήθηκε κυρίως μέσω τακτικών συναντήσεων εκπροσώπων των εμπλεκομένων ανταγωνιστών ή και με τη σύναψη διασφαλιστικών/ αποζημιωτικών συμφωνητικών», σημειώνει η Επιτροπή.
«Με βάση την ίδια εισήγηση είχαν συμμετοχή στις συνεννοήσεις, κατά περιόδους ή ως προς συγκεκριμένους διαγωνισμούς, και εταιρίες των ομίλων FCC, VINCI, HOCHTIEF και SIEMENS, καθώς και οι εταιρίες ΒΙΟΤΕΡ, ΕΚΤΕΡ, ΘΕΜΕΛΗ, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ALSTOM TRANSPORT, IACOVOU BROTHERS, ARCHIRODON CONSTRUCTION, SALINI, SELI, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΕΡΕΤΒΟ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ, NEMESIS, VAN OORD, TADEI, IMPRESA, RIZZANI και MAIRE TECNIMONT», αναφέρεται ακόμα στη σχετική ανακοίνωση, ενώ σημειώνεται πως «με την εισήγηση προτείνεται η διαπίστωση της συμμετοχής στην εν λόγω σύμπραξη και των ακόλουθων εταιριών, ως προς τις οποίες όμως έχει παραγραφεί η δυνατότητα της ΕΑ να επιβάλει πρόστιμο: ΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΑΤΤΙ-ΚΑΤ, ΕΜΠΕΔΟΣ, ΕΛΤΕΡ, ΑΛΤΕ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ, ΤΕΧΝΟΔΟΜΗ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΜΑΤΑΚΗΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΤΕΝΙΚΗ, ΠΑΡΝΩΝ, ΕΡΓΑΣ, ΓΕΝΕΡ, ΕΛΤΕΚ και SOMAGUE ENGENHARIA, καθώς και των συνδέσμων εργοληπτικών εταιριών ΣΑΤΕ και ΣΤΕΑΤ.
Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (ΕΑ) θα συνεδριάσει στις 21 Ιουλίου για να εξετάσει, κατόπιν σχετικής εισήγησης, εάν συντρέχει παράβαση των άρθρων 1 ν. 703/77 (όπως ίσχυε), ήδη 1 ν. 3959/2011, και 101 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) από εργοληπτικές επιχειρήσεις.
Η εισήγηση πάντως δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία «θα αποφασίσει συνεκτιμώντας τα δεδομένα της αποδεικτικής διαδικασίας και τις απόψεις των εμπλεκομένων μερών.»
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την ανακοίνωση στο site της επιτροπής ανταγωνισμού.
Ανεξαρτήτως της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, τα στοιχεία που παρατίθενται στην Εισήγηση είναι αποκαλυπτικά της ληστείας του μόχθου των εργαζομένων από το κατασκευαστικό κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις του και την ΕΕ. Με τους πακτωλούς των χρημάτων των εργαζομένων σε Ελλάδα και Ευρώπη, τους μισθούς πείνας, τα εργατικά «ατυχήματα», την εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία, οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες «εκτοξεύτηκαν»την τελευταία τριαντακονταετία, αναλαμβάνοντας πλέον έργα σε Βαλκάνια, Μέση Ανατολή, Αφρική, ακόμα και στην μακρινή Λατινική Αμερική.
http://www.pandiera.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AD%CE%BB-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%B2%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%AC-%CE%B7-%CE%B5%CF%80-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%89/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου